ons optreden bij Gluren bij de Buren op 3 juli.
In overleg met de programmacommissie is de aangepaste versie van het programma als volgt:
1. Il bianco e dolce cigno - J. Arcadelt 2’30”
2. Weep, o mine eyes - J. Bennet 2’30”
3. Super flumina Babylonis - G.P. da Palestrina 3’
4. Les fleur et les arbres – C. Saint-Saëns 3’
5. As torrents in summer - E. Elgar 2’
6. The Seal Lullaby – E. Whitacre 4’
7. Un cygne - P. Hindemith 2’
8. Puisque tout passe - P. Hindemith 30”
9. Tourdion – P. Attaingnant 1’30”
Als alternatieven houden we nog achter de hand:
The long day closes – A. Sullivan
\
Ledenlijst minus één genaamd anonymus, die geen plaatsingstoestemming heeft gegeven
Sopranen:
Bernardien van Elst
Koekkel 16
3831 PW Leusden
033 494 3493
06 1071 0298
bmvanelst@gmail.com
Ingrid van Exel
J. van Oldenbarneveldlaan 42
3818 HB Amersfoort
033 463 8977
06 2504 1520
i.van.exel@hetnet.nl
Tineke Hofma
De Baander 16
3823 VK Amersfoort
033 455 4514
tineke@vanderkooij-hofma.nl
Mariëtte Kuiper
Hobbemastraat 41
3817 PR Amersfoort
033 462 2418
06 57648777
mariette.kuiper@kpnmail,nl79
Yvonne Oeben-Baesjou
Benedictijnenhove 99
3834 ZD Leusden
(06) 5135 6845
yoeben@kpnmail.nl
Joke van Buuren-Houtveen
Hessenweg 183
3791 PE Achterveld
06 4200 5156
jokehoutveen@me.com
Anonymus
Alten:
Marjan Arts
Witte de Withstr. 33
3814 TB Amersfoort
033 472 5505
06 43222108
marjanarts@ziggo.nl
Britta van Asbeck
Keucheniuslaan 10
3818 JS Amersfoort
033 465 9983
bc.van.asbeck@planet.nl
Charlotte Keijzer
Homeruslaan 12
3707 GS Zeist
06 5396 0605
charlotte.keijzer@gmail.com
Joke Melenhorst
Verdiweg 61
3816 KB Amersfoort
06 3376 5025
jgmmelenhorst@gmail.com
Tenoren:
Wout van den Bedem
Hobbemastraat 41
3817 PR Amersfoort
033 462 2418
06 2845 5579
woutmariette@hetnet.nl
Lucas Koch
Verjaagde Ruiterweg 29
3791 VE Achterveld
0342 451703
06 5192 8148
lam.koch@kpnmail.nl
Rogier Lange
van Marnixlaan 78
3818 VD Amersfoort
033 463 1830
06 5136 4225
rogierlange@kpnmail.nl
Bassen:
Sjef Kemps
Dalmatië 21
3831 EE Leusden
033 286 0362
06 4342 0536
sjefkemps@me.com
Eric van Kregten
Pelmolenhof 4
3833 KV Leusden
033 494 0663
06 2248 6286
ericvankregten4@gmail.com
Nico de Wit
Schutterhoeflaan 24
3832 GS Leusden
06 5581 5041
nico.dewit@landisgyr.com
Wim van den Ham
Wielandstraat 5
3813 WB Amersfoort
033 4793655
06 24582002
Gerrit Spronk
Stavast 12
3863 TK Nijkerk
033 461 7999
06 4713 7694
gerritspronk@gmail.com
Dirigent :
Gerard Beemster
Voorlopig CORONA protocol Amersfoorts Vocaal Ensemble
We hebben besloten nu stap 5 bereikt is met ons koor te gaan zingen
uitgaande van de basisregels van 1,5 meter afstand. Ons koor volgt de richtlijnen zoals bepaald door het RIVM en de Rijksoverheid, maar ook van de landelijke cultuur koepel het Koornetwerk Nederland.
Het protocol:
Voorwaarde voor herstart is dat er een protocol voor coronamaatregelen aanwezig is. Om ons koor veilig te kunnen laten repeteren hebben we dit protocol opgesteld.
Dit protocol is opgesteld door het bestuur, in nauw overleg met de leden en de dirigent. Samen dragen we zorg voor een zo veilig en verantwoord mogelijke herstart.
Randvoorwaarden
De repetitie ruimte die we gebruiken is de
Expositieruimte van Groot Zandbrink Postweg 2 3831 SE Leusden
De effectieve oefenruimte is 6 bij 8 meter en minimaal 4 meter hoog. Er mechanische ventilatie door 24 uurs afzuiging naar boven. Tevens is natuurlijke ventilatie mogelijk.
Hoe vaak?
Een keer per week
Hoelang?
De repetities bestaan uit 2x maal een uur met een kwartier pauze, waarin de ruimte 15 min. extra op power met bovenafzuiging gelucht wordt.
Wie is verantwoordelijk voor handhaving protocol?
Een van de leden aangewezen door bestuur is coronacommissaris en ziet toe dat het protocol gehandhaafd wordt. Deze corona commissaris heeft een omschreven lijst taken ontvangen.
Wie zijn de aanwezigen?
Zangers, leden van de vereniging Amersfoorts Vocaal Ensemble en de dirigent. Met mogelijk een instrumentale begeleider. In overleg met de leden wordt vooraf een lijst van aanwezigen samengesteld rekening houdend met de verdeling per stemsoort.
Routing en inrichting
Naar gelang het aantal zangers per avond worden vooraf stoelen klaargezet in zigzag formatie op 1,5 meter afstand. Een ieder wordt verzocht daarop direct plaats te nemen. In de pauze bediend ieder zich van zijn eigen meegebrachte drank en versnapering en blijft zoveel mogelijk op zijn/haar plaats.
Het buitenterrein
Voor de ingang houdt iedereen zich aan gepaste afstand.
Toegang tot het gebouw
Het gebouw wordt betreden en verlaten via de ruime hoofdingang bij het voorportaal.
Capaciteit
De ruimte biedt bij minimale afstand van 1,5 meter van elkaar van de zangers en 3 meter van de dirigent en de instrumentale begeleider ruimte voor 25 zangers en de dirigent en de instrumentaal begeleider.
Route
De looproute in de expositie ruimte is zoveel mogelijk 1,5 m van elkaar langs de wanden, als het nodig is bij meerdere personen, met de klok mee.
Inrichting ruimte
De zangers nemen plaats op een van te voren aangegeven plaats in zigzagopstelling.
Plattegronden
2.7. Ventilatie:
een kwartier voor in gebruikneming de mechanische ventilatie wordt op hoogste stand gezet., ook in de pauze
Zo treffen we extra maatregelen voor hygiëne
Het bestuur en beheer treft extra maatregelen. We maken een aantal aanvullende afspraken en nemen een aantal maatregelen die zorgen voor een verantwoord gebruik.
Over de toegang tot de locatie spreken we af
Zo geven we instructies aan de corona commisaris
Taken coronacommissaris AVE 25 sept. 2021
- ziet toe dat het corona protocol van het AVE gehandhaafd wordt
- Ventilatie: een kwartier voor in gebruikneming mechanische ventilatie hoogste stand., ook tijdens pauze
- geeft placering stoelen aan
- zet corona bord zichtbaar neer
- Iedereen houdt zich in ieder geval aan de landelijke richtlijnen.
Dat betekent dat we elkaar groeten zonder elkaar aan te raken en elkaar dus ook geen hand geven en houd liefst ongeveer1,5 meter afstand van elkaar.
Kom niet als je klachten zoals koorts (meer dan 38 graden), verkoudheid (zoals niezen, snotterigheid, hoesten, keelpijn) of kortademigheid hebt. Of als je in quarantaine bent. Of recent uit risico gebied komt
- Capaciteit: De ruimte biedt bij minimale afstand van 1,5 meter van elkaar van de zangers en 3 meter van de dirigent en de instrumentale begeleider ruimte voor 25 zangers en de dirigent en de instrumentaal begeleider.
Iedereen houdt zich in ieder geval aan de landelijke richtlijnen. Dat betekent dat we elkaar groeten zonder elkaar aan te raken en elkaar dus ook geen hand geven. . Gebruik papieren zakdoekjes om te snuiten. Was regelmatig je handen met zeep, ook tussen de vingers. En houd binnen liefst1,5 meter afstand van elkaar.
Zo maken we duidelijk wat we verwachten van onze zangers
Alle zangers hebben een disclaimer met protocol ondertekend
Zingen in corona-tijd AVE
(Disclaimer)
Opstelling in zigzag-formatie met onderlinge afstand van tenminste 1,5 meter tussen de zangers en minimaal 3 meter naar de dirigent. De dirigent blijft zoveel mogelijk op dezelfde plaats staan.
Privacy aanpak conform Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) door de vereniging Amersfoorts Vocaal Ensemble CONCEPT
1. Verantwoordelijk functionaris.
Als functionaris Gegevensbescherming van het Amersfoorts Vocaal Ensemble wordt aangewezen:
de heer H.J. Koster, penningmeester wonende Hellerweg 10
3882 MV Putten,tel.: 035 629 5237 mobiel: 06 1243 3014 e mail: hj.koster@kpnmail.nl
2. Inventarisatie persoonsgegevens
De verzamelde gegevens bestaan voornamelijk uit naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, doch ook uit voor een goede administratie en verantwoording noodzakelijke gegevens, betreffende :
a. (Project)Leden
b. Oud leden
c. Donateurs en sponsors
d. Dienstverleners zoals dirigent, begeleiders en/of solisten
Ad a) De gegevens van (project)leden worden bewaard om met ze te kunnen communiceren inzake contributiebetalingen, nieuwsbrief- en andere mededelingen, etc. Naast naam zijn telefoonnummer en emailadres belangrijk. Ook het woonadres is van belang i.v.m. subsidievereisten.
Ad b) De contactgegevens van oud leden worden bewaard om ze op de hoogte te kunnen blijven houden inzake uitvoeringen en om hen bij gelegenheid weer te vragen aan een project mee te doen.
Ad c) De gegevens van donateurs en sponsors worden bewaard om ze aan te kunnen schrijven m.b.t. verzoeken om structurele of incidentele subsidie, de afwikkeling daarvan en om ze te bedanken. Naast contactgegevens worden ook ontvangen toezeggingen en betalingen geregistreerd.
Ad d) De gegevens van dienstverleners worden bewaard om met ze te communiceren in verband met repetities en optredens. Naast contactgegevens worden ook betalingen voor diensten geregistreerd.
3. Wie verzamelt de gegevens?
De gegevens worden verzameld door de penningmeester
4. Hoe komt de vereniging aan de gegevens?
De gegevens worden door de (aspirant) leden aangeleverd via een apart intake-formulier. Op het intake-formulier (zie bijlage 1) zal apart toestemming worden gevraagd aan de (aspirant) leden om de opgegeven gegevens te mogen gebruiken voor de doelstellingen zoals vermeld onder 2. Daarnaast zal actief ieder lid worden geïnformeerd over het gebruik van de gegevens van het desbetreffende lid.
5. Hoe worden de gegevens bewaard?
De harde gegevens worden bewaard in een kast met slotbeveiliging, de computers zijn beveiligd met beveiligings-software en aparte toegangscodes.
De opslag van deze data vindt plaats op:
A. De computer van de penningmeester. De data worden bij verwerking ook opgeslagen op Dropbox (Back Up). De computer van de penningmeester heeft een virusscan en firewall.
B. De computer van de bestuursleden. De gegevens worden door de penningmeester voor het specifieke doel beschikbaar gesteld. Het betreffende bestuurslid heeft de gegevens in een beveiligde omgeving opgeslagen.
C. Het onder punt 5 B gemelde telt ook voor de computer van de coördinatoren van benoemde commissies, voor zover zij deze gegevens nodig hebben voor de coördinatie van hun werkzaamheden.
6. Hoe lang worden de gegevens bewaard?
De financiële gegevens van de vereniging zullen gedurende de wettelijke termijn van 7 jaar worden bewaard. De gegevens van de leden zullen worden bewaard gedurende de duur van hun lidmaatschap. Op verzoek zullen bij bedanken voor het lidmaatschap de gegevens worden vernietigd. Hiertoe is een formulier (bijlage 2) ter beschikking, ook gezien correspondentie met oud leden, zie punt 2 b.
7. Wat is de rol van ICT?
Op onze website zal een aparte AVG pagina worden geopend waarin het AVE aangeeft wat de vereniging doet op het terrein van privacy regelgeving conform de Algemene Verordening Gegevensbeheer.
Als er tijdens optredens foto´s en of video-opnames gemaakt worden kunnen de leden zich niet beroepen op hun portretrecht indien deze gepubliceerd worden als promotie. Tevens kan het door derden en eigen mensen maken van foto’s en dit plaatsen op de eigen website of Facebookpagina (of die van het koor) niet gezien worden als een inbreuk op de privacy. Dit hoort bij het lidmaatschap van een openbaar optredend koor.
Gegevens van bestuursleden, coördinatoren en leden van werkgroepen zullen alleen worden gepubliceerd na verkregen toestemming van betrokkenen.
Met de beheerder van de website is een verwerkingsovereenkomst gesloten.
Alle email berichten van bestuur aan de leden, zullen alleen via de Blind Copy (BCC) modus verstuurd worden, zodat er geen lijsten van alle privé e-mailadressen beschikbaar zijn en gaan rouleren.
8. Datalek.
Bij het ontdekken van een datalek (als persoonsgegevens in handen vallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben) wordt dit terstond gemeld aan alle leden. Het bestuur checkt wat er gelekt is en wat de gevolgen kunnen zijn en meldt het lek aan de Autoriteit Persoonsgegevens: http://datalekken.autoriteitpersoonsgegevens.nl
9. Verdere procedure.
Deze notitie zal worden behandeld in het bestuur van het AVE en vervolgens worden voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering. Daarna zal een samenvatting gepubliceerd worden in onze periodieke nieuwsbrief aan de leden. In concept zal deze notitie nu reeds worden gepubliceerd op onze website en periodiek worden aangepast.
Alle liederen die ons koor uitgevoerd heeft vanaf 1988 vind je in het bestand hieronder
ons optreden bij Gluren bij de Buren op 3 juli.
In overleg met de programmacommissie is de aangepaste versie van het programma als volgt:
1. Il bianco e dolce cigno - J. Arcadelt 2’30”
2. Weep, o mine eyes - J. Bennet 2’30”
3. Super flumina Babylonis - G.P. da Palestrina 3’
4. Les fleur et les arbres – C. Saint-Saëns 3’
5. As torrents in summer - E. Elgar 2’
6. The Seal Lullaby – E. Whitacre 4’
7. Un cygne - P. Hindemith 2’
8. Puisque tout passe - P. Hindemith 30”
9. Tourdion – P. Attaingnant 1’30”
Als alternatieven houden we nog achter de hand:
The long day closes – A. Sullivan
\
Ledenlijst minus één genaamd anonymus, die geen plaatsingstoestemming heeft gegeven
Sopranen:
Bernardien van Elst
Koekkel 16
3831 PW Leusden
033 494 3493
06 1071 0298
bmvanelst@gmail.com
Ingrid van Exel
J. van Oldenbarneveldlaan 42
3818 HB Amersfoort
033 463 8977
06 2504 1520
i.van.exel@hetnet.nl
Tineke Hofma
De Baander 16
3823 VK Amersfoort
033 455 4514
tineke@vanderkooij-hofma.nl
Mariëtte Kuiper
Hobbemastraat 41
3817 PR Amersfoort
033 462 2418
06 57648777
mariette.kuiper@kpnmail,nl79
Yvonne Oeben-Baesjou
Benedictijnenhove 99
3834 ZD Leusden
(06) 5135 6845
yoeben@kpnmail.nl
Joke van Buuren-Houtveen
Hessenweg 183
3791 PE Achterveld
06 4200 5156
jokehoutveen@me.com
Anonymus
Alten:
Marjan Arts
Witte de Withstr. 33
3814 TB Amersfoort
033 472 5505
06 43222108
marjanarts@ziggo.nl
Britta van Asbeck
Keucheniuslaan 10
3818 JS Amersfoort
033 465 9983
bc.van.asbeck@planet.nl
Charlotte Keijzer
Homeruslaan 12
3707 GS Zeist
06 5396 0605
charlotte.keijzer@gmail.com
Joke Melenhorst
Verdiweg 61
3816 KB Amersfoort
06 3376 5025
jgmmelenhorst@gmail.com
Tenoren:
Wout van den Bedem
Hobbemastraat 41
3817 PR Amersfoort
033 462 2418
06 2845 5579
woutmariette@hetnet.nl
Lucas Koch
Verjaagde Ruiterweg 29
3791 VE Achterveld
0342 451703
06 5192 8148
lam.koch@kpnmail.nl
Rogier Lange
van Marnixlaan 78
3818 VD Amersfoort
033 463 1830
06 5136 4225
rogierlange@kpnmail.nl
Bassen:
Sjef Kemps
Dalmatië 21
3831 EE Leusden
033 286 0362
06 4342 0536
sjefkemps@me.com
Eric van Kregten
Pelmolenhof 4
3833 KV Leusden
033 494 0663
06 2248 6286
ericvankregten4@gmail.com
Nico de Wit
Schutterhoeflaan 24
3832 GS Leusden
06 5581 5041
nico.dewit@landisgyr.com
Wim van den Ham
Wielandstraat 5
3813 WB Amersfoort
033 4793655
06 24582002
Gerrit Spronk
Stavast 12
3863 TK Nijkerk
033 461 7999
06 4713 7694
gerritspronk@gmail.com
Dirigent :
Gerard Beemster
Voorlopig CORONA protocol Amersfoorts Vocaal Ensemble
We hebben besloten nu stap 5 bereikt is met ons koor te gaan zingen
uitgaande van de basisregels van 1,5 meter afstand. Ons koor volgt de richtlijnen zoals bepaald door het RIVM en de Rijksoverheid, maar ook van de landelijke cultuur koepel het Koornetwerk Nederland.
Het protocol:
Voorwaarde voor herstart is dat er een protocol voor coronamaatregelen aanwezig is. Om ons koor veilig te kunnen laten repeteren hebben we dit protocol opgesteld.
Dit protocol is opgesteld door het bestuur, in nauw overleg met de leden en de dirigent. Samen dragen we zorg voor een zo veilig en verantwoord mogelijke herstart.
Randvoorwaarden
De repetitie ruimte die we gebruiken is de
Expositieruimte van Groot Zandbrink Postweg 2 3831 SE Leusden
De effectieve oefenruimte is 6 bij 8 meter en minimaal 4 meter hoog. Er mechanische ventilatie door 24 uurs afzuiging naar boven. Tevens is natuurlijke ventilatie mogelijk.
Hoe vaak?
Een keer per week
Hoelang?
De repetities bestaan uit 2x maal een uur met een kwartier pauze, waarin de ruimte 15 min. extra op power met bovenafzuiging gelucht wordt.
Wie is verantwoordelijk voor handhaving protocol?
Een van de leden aangewezen door bestuur is coronacommissaris en ziet toe dat het protocol gehandhaafd wordt. Deze corona commissaris heeft een omschreven lijst taken ontvangen.
Wie zijn de aanwezigen?
Zangers, leden van de vereniging Amersfoorts Vocaal Ensemble en de dirigent. Met mogelijk een instrumentale begeleider. In overleg met de leden wordt vooraf een lijst van aanwezigen samengesteld rekening houdend met de verdeling per stemsoort.
Routing en inrichting
Naar gelang het aantal zangers per avond worden vooraf stoelen klaargezet in zigzag formatie op 1,5 meter afstand. Een ieder wordt verzocht daarop direct plaats te nemen. In de pauze bediend ieder zich van zijn eigen meegebrachte drank en versnapering en blijft zoveel mogelijk op zijn/haar plaats.
Het buitenterrein
Voor de ingang houdt iedereen zich aan gepaste afstand.
Toegang tot het gebouw
Het gebouw wordt betreden en verlaten via de ruime hoofdingang bij het voorportaal.
Capaciteit
De ruimte biedt bij minimale afstand van 1,5 meter van elkaar van de zangers en 3 meter van de dirigent en de instrumentale begeleider ruimte voor 25 zangers en de dirigent en de instrumentaal begeleider.
Route
De looproute in de expositie ruimte is zoveel mogelijk 1,5 m van elkaar langs de wanden, als het nodig is bij meerdere personen, met de klok mee.
Inrichting ruimte
De zangers nemen plaats op een van te voren aangegeven plaats in zigzagopstelling.
Plattegronden
2.7. Ventilatie:
een kwartier voor in gebruikneming de mechanische ventilatie wordt op hoogste stand gezet., ook in de pauze
Zo treffen we extra maatregelen voor hygiëne
Het bestuur en beheer treft extra maatregelen. We maken een aantal aanvullende afspraken en nemen een aantal maatregelen die zorgen voor een verantwoord gebruik.
Over de toegang tot de locatie spreken we af
Zo geven we instructies aan de corona commisaris
Taken coronacommissaris AVE 25 sept. 2021
- ziet toe dat het corona protocol van het AVE gehandhaafd wordt
- Ventilatie: een kwartier voor in gebruikneming mechanische ventilatie hoogste stand., ook tijdens pauze
- geeft placering stoelen aan
- zet corona bord zichtbaar neer
- Iedereen houdt zich in ieder geval aan de landelijke richtlijnen.
Dat betekent dat we elkaar groeten zonder elkaar aan te raken en elkaar dus ook geen hand geven en houd liefst ongeveer1,5 meter afstand van elkaar.
Kom niet als je klachten zoals koorts (meer dan 38 graden), verkoudheid (zoals niezen, snotterigheid, hoesten, keelpijn) of kortademigheid hebt. Of als je in quarantaine bent. Of recent uit risico gebied komt
- Capaciteit: De ruimte biedt bij minimale afstand van 1,5 meter van elkaar van de zangers en 3 meter van de dirigent en de instrumentale begeleider ruimte voor 25 zangers en de dirigent en de instrumentaal begeleider.
Iedereen houdt zich in ieder geval aan de landelijke richtlijnen. Dat betekent dat we elkaar groeten zonder elkaar aan te raken en elkaar dus ook geen hand geven. . Gebruik papieren zakdoekjes om te snuiten. Was regelmatig je handen met zeep, ook tussen de vingers. En houd binnen liefst1,5 meter afstand van elkaar.
Zo maken we duidelijk wat we verwachten van onze zangers
Alle zangers hebben een disclaimer met protocol ondertekend
Zingen in corona-tijd AVE
(Disclaimer)
Opstelling in zigzag-formatie met onderlinge afstand van tenminste 1,5 meter tussen de zangers en minimaal 3 meter naar de dirigent. De dirigent blijft zoveel mogelijk op dezelfde plaats staan.
Privacy aanpak conform Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) door de vereniging Amersfoorts Vocaal Ensemble CONCEPT
1. Verantwoordelijk functionaris.
Als functionaris Gegevensbescherming van het Amersfoorts Vocaal Ensemble wordt aangewezen:
de heer H.J. Koster, penningmeester wonende Hellerweg 10
3882 MV Putten,tel.: 035 629 5237 mobiel: 06 1243 3014 e mail: hj.koster@kpnmail.nl
2. Inventarisatie persoonsgegevens
De verzamelde gegevens bestaan voornamelijk uit naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, doch ook uit voor een goede administratie en verantwoording noodzakelijke gegevens, betreffende :
a. (Project)Leden
b. Oud leden
c. Donateurs en sponsors
d. Dienstverleners zoals dirigent, begeleiders en/of solisten
Ad a) De gegevens van (project)leden worden bewaard om met ze te kunnen communiceren inzake contributiebetalingen, nieuwsbrief- en andere mededelingen, etc. Naast naam zijn telefoonnummer en emailadres belangrijk. Ook het woonadres is van belang i.v.m. subsidievereisten.
Ad b) De contactgegevens van oud leden worden bewaard om ze op de hoogte te kunnen blijven houden inzake uitvoeringen en om hen bij gelegenheid weer te vragen aan een project mee te doen.
Ad c) De gegevens van donateurs en sponsors worden bewaard om ze aan te kunnen schrijven m.b.t. verzoeken om structurele of incidentele subsidie, de afwikkeling daarvan en om ze te bedanken. Naast contactgegevens worden ook ontvangen toezeggingen en betalingen geregistreerd.
Ad d) De gegevens van dienstverleners worden bewaard om met ze te communiceren in verband met repetities en optredens. Naast contactgegevens worden ook betalingen voor diensten geregistreerd.
3. Wie verzamelt de gegevens?
De gegevens worden verzameld door de penningmeester
4. Hoe komt de vereniging aan de gegevens?
De gegevens worden door de (aspirant) leden aangeleverd via een apart intake-formulier. Op het intake-formulier (zie bijlage 1) zal apart toestemming worden gevraagd aan de (aspirant) leden om de opgegeven gegevens te mogen gebruiken voor de doelstellingen zoals vermeld onder 2. Daarnaast zal actief ieder lid worden geïnformeerd over het gebruik van de gegevens van het desbetreffende lid.
5. Hoe worden de gegevens bewaard?
De harde gegevens worden bewaard in een kast met slotbeveiliging, de computers zijn beveiligd met beveiligings-software en aparte toegangscodes.
De opslag van deze data vindt plaats op:
A. De computer van de penningmeester. De data worden bij verwerking ook opgeslagen op Dropbox (Back Up). De computer van de penningmeester heeft een virusscan en firewall.
B. De computer van de bestuursleden. De gegevens worden door de penningmeester voor het specifieke doel beschikbaar gesteld. Het betreffende bestuurslid heeft de gegevens in een beveiligde omgeving opgeslagen.
C. Het onder punt 5 B gemelde telt ook voor de computer van de coördinatoren van benoemde commissies, voor zover zij deze gegevens nodig hebben voor de coördinatie van hun werkzaamheden.
6. Hoe lang worden de gegevens bewaard?
De financiële gegevens van de vereniging zullen gedurende de wettelijke termijn van 7 jaar worden bewaard. De gegevens van de leden zullen worden bewaard gedurende de duur van hun lidmaatschap. Op verzoek zullen bij bedanken voor het lidmaatschap de gegevens worden vernietigd. Hiertoe is een formulier (bijlage 2) ter beschikking, ook gezien correspondentie met oud leden, zie punt 2 b.
7. Wat is de rol van ICT?
Op onze website zal een aparte AVG pagina worden geopend waarin het AVE aangeeft wat de vereniging doet op het terrein van privacy regelgeving conform de Algemene Verordening Gegevensbeheer.
Als er tijdens optredens foto´s en of video-opnames gemaakt worden kunnen de leden zich niet beroepen op hun portretrecht indien deze gepubliceerd worden als promotie. Tevens kan het door derden en eigen mensen maken van foto’s en dit plaatsen op de eigen website of Facebookpagina (of die van het koor) niet gezien worden als een inbreuk op de privacy. Dit hoort bij het lidmaatschap van een openbaar optredend koor.
Gegevens van bestuursleden, coördinatoren en leden van werkgroepen zullen alleen worden gepubliceerd na verkregen toestemming van betrokkenen.
Met de beheerder van de website is een verwerkingsovereenkomst gesloten.
Alle email berichten van bestuur aan de leden, zullen alleen via de Blind Copy (BCC) modus verstuurd worden, zodat er geen lijsten van alle privé e-mailadressen beschikbaar zijn en gaan rouleren.
8. Datalek.
Bij het ontdekken van een datalek (als persoonsgegevens in handen vallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben) wordt dit terstond gemeld aan alle leden. Het bestuur checkt wat er gelekt is en wat de gevolgen kunnen zijn en meldt het lek aan de Autoriteit Persoonsgegevens: http://datalekken.autoriteitpersoonsgegevens.nl
9. Verdere procedure.
Deze notitie zal worden behandeld in het bestuur van het AVE en vervolgens worden voorgelegd aan de Algemene Ledenvergadering. Daarna zal een samenvatting gepubliceerd worden in onze periodieke nieuwsbrief aan de leden. In concept zal deze notitie nu reeds worden gepubliceerd op onze website en periodiek worden aangepast.
Alle liederen die ons koor uitgevoerd heeft vanaf 1988 vind je in het bestand hieronder

ave_alle_concerten__1988-heden_.xlsx | |
File Size: | 103 kb |
File Type: | xlsx |